Sinds vorige week heeft Rem Koolhaas een nieuw bijbaantje: editorial and marketing advisor van het uitgeversconcern Condé Nast. De famous architect als cultureel adviseur, er is kennelijk een markt voor.
We thought it would be exciting to bring another mind into what we do, particularly the mind of someone who is brilliant at drawing different media and different ideas together,' aldus James Truman, the editorial director van Condé Nast in een artikel in de New York Times.'He is certainly no stranger to what we do . He won't be editing the magazines. He will be looking at them from the larger perspective of how they communicate and how they are marketed.'
Condé Nast geeft bladen uit als Vogue, Self, House and Garden, Wired en Vanity Fair. Maar het meest in het verlengde van Rem's laatste hobbies ligt het blad Lucky: 'If you love to shop, you'll adore Lucky. Every fun, fabulous issue has the passion, the pleasure, and the personal style of shopping your way'
De passie voor gedrukt papier van Koolhaas is haast legendarisch, vliegveldkiosken halen naar verluid substantiële delen van hun jaaromzet uit zijn afname.' Mr. Koolhaas said that he was interested in applying theories about design to larger cultural issues and that he had a special fondness for magazines.''I used to be a journalist, so I am completely obsessed with magazines and newspapers,' Mr. Truman said it would not be odd for one of the world's pre-eminent highbrow architects to while away his days swooning at lowbrow editorial content like page after page of marabou mules.'It is, after all, a high-low world we live in,' Mr. Truman said.
Waarvan acte.